Kiropraktisk Center har 2 akupunktører: Stinne Bork og Lars Slemming

Vi arbejder i klinikken mest med Medicinsk akupunktur samt Øreakupunktur inkl. NADA-behandling

• Medicinsk akupunktur

Er en akupunkturform, hvor man ved hjælp af nåle går meget specifikt ind i spændte muskler. Her arbejdes der både aktive og latente triggerpunkter samt myoser - formålet er at få dem til at slappe af. Denne form for akupunktur bruges normalt som supplement til anden behandling og er specielt egnet til f.eks. golf-/tennisalbue samt andre overbelastningsskader i skulder, arme og ben. Anvendes også til spændinger grundet et ensidigt arbejde som fx. kontorfunktion med meget brug af PC eller andre devices (mobil, ipad mv.)

Til forskel fra traditionel kinesisk akupunktur (TCM) arbejdes der ikke med energistrømninger og medianbaner,

• Øre akupunktur

Er en akupunkturform, hvor der arbejdes ud fra specielpunkter i øret. Der bruges enten små "stifter"  eller "frø/magneter", som sættes fast med et plaster. Disse må du højest have på en uge.

Alternativt vil du sidde eller ligge du med lidt længere nåle i 10-30 minutter. Har du nåle skræk kan vi i stedet benytte en specieludviklet laser til dette formål.

• Klinikken kan desuden tilbyde traditionel kinesisk kropsakupunktur (TCM)

FN´S verdenssundhedsorganisationen WHO- har udarbejdet en liste over lidelser, som med fordel kan behandles med akupunktur:

• Alle former for smerter
  • Hovedpine og migræne